Alla inlägg under juli 2011

Av Malin Lindgren - 24 juli 2011 22:00

Allt rullar på och ingenting intressant händer just nu.. Jobbar och står i, enbart nätter.. Börjat må illa titt som tätt, säkert lite magkatarr som kikar förbi och säger hej.. Ja, det kunde ha varit lite mer intressant just nu, liksom.

Vill göra något med älsk i sommar. Han får ju fet lön den här månaden, men det finns ju självklart hål att stoppa dom pengarna i ändå.. Men vi har varit tillsammans i 7 år i år. 1 år som förlovade. Och vi har ALDRIG gjort något själva, bara vi 2. Så det vore fint med en liten tripp. Pratat om en Tallin kryssning, men vi jobbar ju båda två och går liksom om varandra. När den ena är ledig så jobbar den andra. Tråkigt, men så blev det i och med att vi har Demon, så han inte blir själv hela dagarna.

Ja, jag hoppas vi hinner klämma in någonting innan sommaren är över..


Idag har jag grundat lite här hemma. :) Så imorn ska jag bara köpa dammsugarpåsar (vilket skulle bli gjort idag, men inte blev av ;)) så kan jag få undan all denna päls som ligger och dräller..

Funderar på att köpa en FURminator, någon som har någon erfarenhet av denna borste? Vill veta lite mer om den innan jag spenderar dyra pengar på en borste..


Blir nog även att jag köper lite vitfärg någon dag så jag kan måla om hörnskåpet i köket! :) Det skulle bli så fint!! Ska kika på det imorn!

IKEA hoppas jag att det blir någon dag här i veckan! :)


Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan kika på en film, innan jag kryper ner i en renbäddad säng!   

Av Malin Lindgren - 19 juli 2011 16:29

Gud vad allt krånglar just nu.. Och trött som jag vet inte vad. Igår somnade jag vid fem tiden på soffan, sov till sex imorse och lade mig och tittade på film i sängen med älsk och sov vidare till kl ett.. Och skulle lätt kunna sova nu också.. Det är dessa nätter som tar knäcken på mig! Sluta föd barn samtidigt är ni snäll! ;)


Och så fick man sig en ordentlig käftsmäll imorse.. Lyckan blev till tomhet.. Fy.. Ska nog ta och stämma företaget...

Men men, det är väl bättre lycka nästa gång antar jag!!


Nu åter till soffan.. Skriver mer sedan.. Måste väl laga lite mat kanske..

Av Malin Lindgren - 9 juli 2011 00:12

Imorn kör vi igång med Nutrilett igen. Dags nu! -10 kg till, sedan kan jag vara relativt nöjd iallafall!

Tänker tillbaka på hur det var innan vi började sist. Kändes så jobbigt och tidskrävande. Men egentligen, vad gjorde vi då? Åt nutrilett ett tag, gick över på "vanlig" mat men åt med huvudet och gick på promenader.. Inte så jobbigt ändå! Och vips så hade man gått ner 10 kg. :) Helt värt att köra igen! Dock tror jag dessa sista 10 kilona sitter fast lite hårdare! ;) Har en känsla av att dem inte direkt kommer rinna av mig.

Är iallafall nöjd över att jag inte gått upp i vikt sedan vi tog en break! Känns underbart skönt! Vi har ju inte ätit nyttigast i stan, men ändå har vikten stått still. Appropå det så åt vi Donken ikväll, som ett farväl liksom! ;)


Var ju till veterinären idag. Hon misstänkte foderallergi, precis som vi gjort hela tiden. Det blev kortison i 3v så Demon får vila från klådan medan vi kör igång med dieten. Så nu ska det bli spännande att se, ber till gud att det fungerar med detta foder! Så man slipper byta foder 4 ggr innan man hittar rätt! Det krävs ju ändå 6-8v STRIKT diet för att se om det ger något resultat! Så be för oss! :) Att detta foder inte gör så det ekar i plånboken är ju inte heller helt fel, så ja. Ni fattar poängen! Men nu får vi förhoppningsvis ordning på hans klåda och håravfall! :P


Snart sängen för min del, trött och slut! Ska bli skönt att vara lite ledig i helgen! Sedan kör vi igång med nattpass så det bara ryker om det!! :) Tjing!

  

Av Malin Lindgren - 5 juli 2011 00:11

Läget hellugnt här! Jämna plågor! Den hänger och dinglar! Typ..

Jobbar på men är nu ledig i 2 dagar vilket jag tycker ska bli sååå skönt! :) Sedan är det bara en natt på torsdag och sedan åter ledig över helgen! Så jag får vila upp mig lite, blir intensivare framöver! :) Men det ska väl gå det med!


Är ganska trött just nu, har tvättid imorn mellan 12-15 så jag borde ju krypa i säng snarast. Sover förmodligen till elva imorn, MINST! ;)

MEN så kom jag på att jag hade en skräckfilm jag skulle vilja se så jag tror jag kör igång den på DVD:n och så får vi se om jag pallar att se hela eller om jag somnar i soffan! :)


Tänkte bara ge en snabb lägesrapport, inte hänt så mycket så har inte något särskilt att berätta. Blir bara det gamla vanliga tugget!


Har ni något ni önskar att jag ska skriva om så hör av er! Behöver lite hjälp med bloggmotivationen just nu!

Skulle jag behövt skriva av mig lite igen tror jag.. Det får bli framöver!


Ha en trevlig natt allesammans, nu kurar jag ihop mig i soffan med filten upp över ögonen stundvis! :)


GodNatt!

  

Av Malin Lindgren - 2 juli 2011 10:08

Har ätit frukost och ska nu ta Demon på en promenad. Vet dock inte var vi ska gå, hittar väl på nåt på vägen. :)


Sedan måste här dammsugas igen! Helt sinnessjukt! Om ni ändå kunde komma hit och se med egna ögon hur lgh ser ut efter en dag!! Uj uj..

Och självklart ska här spelas lite sims 3 också, innan jag kliver på kvällspasset på BB/förl. :)

Det var min dag!

Vad gör ni idag?


De flesta kanske tar en tur på Mid Sweden Nats, hoppas vädret blir lite finare på eftermiddagen! Hade också velat åka dit, men ett dagpass för mig och 12 timmars pass för hjärtat (06-18) imorn så skippar vi det och myser i soffan ikväll istället! Det får bli nästa år, hoppas dom har lika bra underhållning då också!


Promenad med finaste!

Av Malin Lindgren - 1 juli 2011 22:43

Nu har mor, syster och bror åkt hem. Vi har ätit tacos och blåbärspaj. Tokmätt just nu. Men det var trevligt!


Snart blir det sängen, hjärtat jobbar 12 timmars skift imorn, från 06-18.. Tråkigt.. :S Jag jobbar kväll!


Det får bli mer skrivet imorn. Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan krypa ner i en renbäddad säng! Underbart!


Godnatt! 

 

Presentation


Malin, 21 år, studerar till sjuksköterska. Bor i Hudiksvall med min sambo J och våran hund. Vi väntar vårat första barn, beräknat att titta ut den 30/4-12. Skriver om graviditeten och allt runt omkring. Trevlig läsning!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards