Direktlänk till inlägg 19 mars 2012

Längesedan

Av Malin Lindgren - 19 mars 2012 20:08

Nu var det länge sedan jag var in här!

Tiden rullar på så fort (jättesakta när man räknar graviditetsveckor dock..) och jag hinner liksom inte med. Dagarna fylls av plugg och det är inte mycket ork över när jag kommer hem på eftermiddagarna. Men snart, snart är bäbis här och vi får sommarlov!! Längtar så!


Iallafall befinner vi oss idag i v.33+6, imorgon går vi alltså in i v.34+0 (v.35). Om 3 veckor är du helt klart välkommen ut, plutten! Fast när man tittar på skol schemat så ser det ut som att bästa tillfället för dig att kika ut är omkring 4 maj.. Meeeen.. Det struntar vi i! ;)

Magen är stor (likaså hela jag!!!) och tung. Foglossningen befinner sig just nu bak i svanskotan OCH blygdbenet. Ljumskarna gör grymt ont, du trycker på både uppåt och neråt. Svårt att andas. Jaaa.. Listan kan göras lång. Men vad jag kommer sakna den här tiden ändå när du är ute!

Vid förra veckan bm-besök var du fixerad. Åh vad glad jag blev!! Kändes som en milstolpe, nu är du startklar. Du får jäsa färdigt först till v.37, men du vet vart du ska ut iallafall! :)

Dock är det lite konstigt att det är så pass tungt att andas, trots att du är fixerad och magen har sjunkit rejält. Du kanske är lång? :)


Ja.. Magbild får ni sen. Har inte ens tagit någon som jag lovade att göra i förra inlägget, fy på mig. Ska ta tag i det här nu, bara jag får orken tillbaka!

Ska även fota sänghimmeln och så som vi satt upp. Åh, det är så mysigt! Längtar efter att få se vem du är och om du nu är en pojke öht! Jag som är så säker! Vad chockad jag blir om du är en tös! Men absolut lika välkommen för det!! :)   


Nu ska jag slänga mig i soffan och inte göra något mer ikväll! Imorgon väntar en heldag på CUL och kl 16 blir det föräldragrupp!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Lindgren - 9 april 2012 20:21

  Åh vad jag vill ha ut mitt hjärtegryn nu!! 21 dagar kvar!!   ...

Av Malin Lindgren - 8 april 2012 19:43

Då var det typ slut på påsken.. Och ingen påskbebis här inte. På tisdag går vi in i v. 38 (37+0). Då anses bebis vara färdigbakad och är sååå välkommen ut. Men jag har en känsla av att den lill* kommer stanna betydligt längre än så. Men h*n är välk...

Av Malin Lindgren - 22 mars 2012 20:34

Imorse klev jag upp tidigt, 4,45 för att vara exakt, och åkte till Gävle för att närvara på den obligatoriska föreläsningen med Katie Eriksson (vårdteoretiker tjoho..). Kvinnan är översmart! Hennes hjärna måste gå på högvarv heela tiden. Iallafall fa...

Av Malin Lindgren - 20 mars 2012 21:35

Idag har dagen spenderats på CUL, var där mellan hav tio och ett, ca.. Vidare hem och sov på soffan tills det var dags för föräldragrupp klockan fyra.. Dit, hem och åt mat och nu sitter jag här efter att ha jäst ordentligt på soffan efter maten. Pyre...

Av Malin Lindgren - 19 mars 2012 20:45

    Tigerrandig BadBoll! :)       "Kärlekstatueringar"       När jag ändå var igång och bloggade för en gång skull, så tänkte jag att det är lika bra att ta lite bilder.. :P Här är lite färska bilder från v.33+6. Min mage kalla...

Presentation


Malin, 21 år, studerar till sjuksköterska. Bor i Hudiksvall med min sambo J och våran hund. Vi väntar vårat första barn, beräknat att titta ut den 30/4-12. Skriver om graviditeten och allt runt omkring. Trevlig läsning!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards