Alla inlägg under november 2011

Av Malin Lindgren - 30 november 2011 19:56

Det var ett tag sedan sist. Nu har vi gått in i v.19 (18+1). Vi har varit på rutinultraljud och känt de första sparkarna, inuti och utanpå magen! Bilderna från ultraljudet har ramats in och hänger på väggen i sovrumet. Jag beundrar dom varje dag och beundras över att det faktiskt finns en liten människa inuti mig!  


Ultraljudet var helt otroligt! Att se den lill* sprattla omkring och stå på huvudet, vilken häftig känsla! Det blev dessutom så verkligt.. När jag såg räkan i v.8 såg h*n ut precis som en sån, en räka. Och nu såg man armar och ben och en liten näsa! Älskade unge! Helt otroligt att man kan älska någon man aldrig träffat såhär mycket!

 

Det finaste som finns!   


Sprattlar gör det lite då och då. Mest på kvällarna när jag lagt mig för att sova, såklart!   Jag blir lika upprymd varje gång jag får en knuff. 

Idag låg jag med händerna på magen och tryckte lite lätt mot livmodern. Tillbaka fick jag världens spark, helt underbart! Så första sparken jag känt utifrån fick jag idag!   


I hallen står en del bebisgrejer, har även en sak hemma hos mamma som inte rymdes i bilen påväg hem från Sundsvall i måndags. Lite tidigt kanske, men vi kunde inte låta bli! De mesta av de dyraste inköpen är avklarade, och vi kom billigt undan! Så nu letas t.ex barnvagn och kläder. Har ni tips så hör av er!  


Nu måste jag fortsätta pluggandet. Tänkte bara kika in och berätta vad som hänt sedan sist. Det blev en kort historia!  


 

Av Malin Lindgren - 9 november 2011 21:48

Dagarna går fort men veckorna segar sig fram. Praktiken går bra, skönt att vara ute och åka lite om dagarna. Härligt jobb! Sedan det här med journalsystemet kan man ju fundera över, krångligare har jag nog aldrig stött på. Man lär sig väl tillslut.


Är i v. 16 nu (15+5). På fredag går vi in i v.17 Har känt bebis en gång och sedan dess känner jag efter varje vaken sekund. Är rätt tidigt att känna bebis i v.16 när det är första barnet så jag förväntar mig egentligen inte att känna lill* något mer på ett par veckor. Fast det vore ju underbart!


Nu blir det åter sängen inför en ny praktikdag imorn! Har börjat bli så trött på morgonen så jag måste lägga mig i tid, lättare sagt än gjort..

Av Malin Lindgren - 8 november 2011 22:08

Tappat blogglusten totalt, det har ju varit lite tomt på inlägg här. Mina planer är väl att försöka plocka upp bloggandet igen, nu när man faktiskt har något intressant att skriva om. Kanske köra vecka för vecka. Om inte för eran skull så för min egen. Kan ju vara roligt att ha kvar i framtiden.


Har iallafall känt första sparken. Helt otroligt! Blev chockad och funderade vad tusan det var innan jag kom på att det faktiskt ligger ett litet pyre där inne! Haha. Nu känner jag efter varje sekund för att känna minsta lilla rörelse. Längtar tills man får känna grynet varje dag.


Nu är det dags för en dusch. Sista fem veckors perioden av femton är nu påbörjad. Hoppas på en spännande och givande praktik. Det bådar gott iallafall! Känns roligt att vara tillbaka i Bergsjö. Saknar det lite!

Presentation


Malin, 21 år, studerar till sjuksköterska. Bor i Hudiksvall med min sambo J och våran hund. Vi väntar vårat första barn, beräknat att titta ut den 30/4-12. Skriver om graviditeten och allt runt omkring. Trevlig läsning!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards