Alla inlägg under april 2011

Av Malin Lindgren - 25 april 2011 13:06

Har precis varit på en promenad/joggning/spurt tur! 3 km i slingan blev det, imornbitti funderar jag på om vi ska köra 4 km och avancera! ;) Det var iallafall superskönt!!


Nu ska jag kolla klart på scream 4 som jag påbörjade i natt medan jag vikte tvätt. Sedan somnade vi.. :P Men sånt som händer!

Ska dessutom köra igång en kanna kaffe och ta en shake och ett äpple till! Nu är påsken och svullet slut! :)


Hörs Hejj!

  

Av Malin Lindgren - 25 april 2011 10:48

Ingen uppdatering de senaste dagarna.. Det har ju varit påsk och jag har haft fullt upp med att stoppa munnen full av godsaker heeela helgen! Men det som känns bra är att jag inte gått upp ett hekto, snarare gått ner 3!! :) Men det kanske smäller till lite senare? Vad vet jag!


Iallafall så har mammsen och lillebror varit här i helgen. Dom kom i fredags och vi åt påskmiddag och kikade på tv och bara myste! Lördagen spenderades i solen, vi tog en lååång promenad bort till Håsta och min morbror som fyller år nästa vecka, vi grattade i förskott kan man säga! ;) Sedan hem och ut i solen! Spelade monopol på kvällen (och jag förlorar jämt på monopol..) och lite tv mys även här. Söndag morgon var Demon lite dålig i magen (förmodligen efter påskmaten han fick smaka) och spraylackerade hela hemmet. Mamma var så snäll och städade upp efter sitt barnbarn, kl 6 på morgonen! Mamma och Emil åkte hem mitt på dagen. Jag, älsk och Demon gick 3 km i slingan och gjorde ett besök på gräsplanen som nu torkat upp. Dock var det nog föör varmt, vovven orkade inte busa så mycket. I skogen var det svalare så där sprang han lös och mådde gott!! :)


Idag måste jag sätta mig med skolböckerna! Tråkigt men sant! Jag ska iallafall sitta på balkongen och lapa sol samtidigt! Funderar på att dra iväg på 5 km i slingan, vore skönt i detta väder! :)

Jag skriver förmodligen lite mer senare! Nu vill jag ha ännu en kopp kaffe och sedan dra ett varv med snabeldraken innan litteraturen får all min uppmärksamhet!


Puss!

  


   

Demon som stor vovve och valp, lite skillnad... :)

Av Malin Lindgren - 21 april 2011 18:09

Var på en långpromenad idag. Fick lite försmak på sommaren, för attans så varmt det var!! Men hur härligt som helst! :) Äntligen säger jag bara! Så glad varje dag solen skiner så jag och Demon kan plantera våra arslen på balkongen! Jobbade lite på brännan idag, vill bli brun och fräsch! Som vanligt förblir benen kritvita medan överkroppen blir pepparkaksbrun! Typiskt! ;)


Dammsugit har vi också gjort så nu är det rent och fint! Städat lite på toan också. Fräscht! Nu ska jag bara pallra mig in i duschen och sedan ta en promenad ner på Ica. Är så sjuukt godissugen så jag vet inte om jag ska falla för trycket eller vänta till imorn.. Men vad är väl en dag egentligen? Kan ju köpa så pass mycket att räcker över hela helgen också, billigt godis nu.. ;) Har ju faktiskt sagt att jag ska fuska i påsk! Imorn och på lördag blir det massor av påskmat så det är ju ingen big deal.. Fan vad jag försöker övertala mig själv om att lite godis skadar inte.. ^^ Ja, vi får se helt enkelt. Ska konversera med min man också, som faktiskt även han håller sig undan från onyttigheter så gott det går!


Mamma och Emil kanske kommer ikväll också, om inte så kommer dom imorn! Mysigt! :)


Dusch och Ica, sedan är det kvällen!

Hörs Hejj!

  

Av Malin Lindgren - 21 april 2011 10:53

Idag var jag lite segstartad. Klev upp halv tio och kommit igång först nu! Träningsvärken har dock blivit lite bättre i benen och arslet men i vänster arm blir det bara sämre och sämre. Blir lika varje gång, fattar inte varför!? Kan det vara för att man är svagare i vänster arm än höger eller kompenserar jag tyngden på nåt vis? Känns inte som träningsvärk riktigt heller, det gnager i vila också så det måste vara att jag gör fel eller nåt med vänstern.. Tokigt. Ska köpa linement till nästa gång eller typ voltaren gel som man kan smörja på. Hä blir nog bra!


Idag ska vi försöka klämma in en långprommis iallafall. Det är mulet, men jag hoppas det inte blir regn. Demon behöver verkligen sina promenader, annars blir han förstoppad direkt! Bajsade inte på hela dagen igår! Måste köra igång magen hans igen! :) Och våra kroppar med för den delen!


Ja, att det är påsk lagom till vi kört igång med shakes igen känns ju inte sådär jättebra.. Men jag tänker unna mig lite påskmat och godis nu under helgen i lagom mängd så tar vi nya tag till veckan. Vikten verkar gå neråt igen, iallafall några hundra gram sådär per dag. Det går långsamt, men då hinner kroppen ställa om sig också så det är bara positivt! :)

Får se om det blir Zumba ikväll! Beror på om Susa ska gå för jag går inte själv! ;) Gud vad hon ska få skratta!! Jag är kass när det gäller dans m.m. Men ett gott skratt förlänger livet och det bjuder jag på! ;)


Nu vill Demon gå ut och jag ska ta en shake och en kopp kaffe till och sätta mig och leta citat ur boken!


Hörs Hejj!

Av Malin Lindgren - 20 april 2011 21:34

Nu har jag och Demon tändt ljus i vardagsrummet så nu myser vi ner oss i soffan.. Snart BigBrother även, och till det lite honungsmelon! :) Gott!


Tog nyss en snabb-snackis med Filippa på balkongen! ;) Vi måste ses någon dag!


Måste börja leta citat ur boken Ro utan åror också. Det var så många jag ville ta med så det är svårt att välja. Men ruggigt bra bok! Rekommenderas! Tyvärr finns den inte att köpa längre (utom begagnad) men den finns att låna på bibliotek.


Imorn blir ännu en hemmadag. Får se om det blir Zumba på kvällen, om jag kan röra på mitt fläsk vill säga.. Har träningsvärk som förmodligen inte kommer vara bättre imorn! Men det skulle vara roligt att prova! Alla säger att det ska vara så roligt. Vi får se helt enkelt!

Dessutom måste jag leta mig ut i tvättstugan senare och se om jag kan få en tvättid imorn på dagen. Verkligen dags att tvätta!! Tyvärr...


Nej, skära upp lite melon och gosa i soffan.. Kanske lite te också?! :)


  

Av Malin Lindgren - 20 april 2011 13:58

Arbetet börjar ta form och känns ganska hanterbart just nu. Suttit och refererat lite så snart blir det klart!


Ska gå på promenad med Demon, annars händer inte så mycket idag! Ska försöka plocka undan här hemma, men har sån mördande träningsvärk.. :S Får ta det i maklig takt! ;)


Jag mitt klantarsle skulle ju åkt till Gävle idag. Klev upp och kokade kaffe i tid imorse, MEN så satte jag mig i soffan och sov i 2 timmar sittandes (!!) så jag slog upp ögonen precis samma klockslag som tåget skulle gå.. Så jag blev hemma. Men tur att man har snälla klasskompisar säger jag bara! ;)Förmodligen är jag så utmattad sedan hemtentan, den slukade energi och kommer inte i säng i tid på kvällarna, tack vare BigBrother! ;) Beroendeframkallande program det där! c(:


Nej, Demon vill ut nu! :)

Hörs Hejj!!

Av Malin Lindgren - 18 april 2011 23:26

, nu är hemtentan skickad. Jag är inte helt nöjd med den. Har skrivit så mycket flummigt och jag fattade nästan ingenting av det jag skrev. Jag hoppas ändå att lärarna förstår lite bättre än vad jag gör, dom ser ju det hela i ett större sammanhang.. Men men, nu finns det liksom inte så mycket att göra åt saken..


Imorn blir det åtminstone en halv dag på CUL, får se hur mycket vi hinner.. Är helt utmattad psykiskt efter denna pärs men hoppas vi får något gjort imorn! Det ska iallafall avverkas ett kettlebell pass på lunchen. Skönt, känns som jag kommit igång lite nu. Har varit så jävla onyttig nu senaste tiden, så nu kör vi igång igen och räknar kalorier! ;) Men iallafall jag mår mycket bättre nu än vad jag gjort tidigare och det är helt underbart att ha blivit av med den uppblåsta, alltid utputande magen! :) 

Åkte ju iväg och skulle köra lite Zumba i eftermiddags, bara det att det var inställt.. Då körde dom ett mördande bodypump pass istället och den träningen fick vi gratis! ;) Gratis är gott! ^^ Så imorn kommer inte jag komma upp ur sängen ens, kan jag lova! Känner redan hur det pirrar och ilar lite i musklerna. Blir en intressant morgondag!


Måste skriva av mig lite snart. Får se om tiden, och orken för den delen, finns imorn. Just nu är jag för trött, både fysiskt och psykiskt..

Ska hoppa in i en het dusch nu och sedan krypa ner under täcket!

GodNatt och Puss!

  

Av Malin Lindgren - 18 april 2011 20:58

Har suttit med en hemtenta sedan kl 9 imorse, till nu.. Minus en dryg timmes träning.. Har dessutom 1 fråga kvar. Så alltså 11 timmar, cirkus, har detta tagit, och jag är inte klar. Ska det få vara så? Vilka jävla arbetsförhållanden...


 Nu en unge i minuten och vänta på att Sussie ska ringa så jag får tjattra lite om fråga nr 9....


Imorn blir det Kettelbell (stavning?) på lunchpasset! Grym träningsvärk jag kommer ha... PRUPP!!!

Presentation


Malin, 21 år, studerar till sjuksköterska. Bor i Hudiksvall med min sambo J och våran hund. Vi väntar vårat första barn, beräknat att titta ut den 30/4-12. Skriver om graviditeten och allt runt omkring. Trevlig läsning!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards