Alla inlägg under december 2011

Av Malin Lindgren - 31 december 2011 23:14

Gott Nytt År!

2012 kommer bli kanon! :)

Av Malin Lindgren - 31 december 2011 16:34

Nyår firas här hemma! Mamma och bror kommer snart hit och ska äta middag med oss. Till förrätt blir det skagentoast, huvudrätten består av laxknyten i ugn med potatis och till efterrätt glass med kolasås och maränger. Heelt ok meny, tycker jag. Sedan blir det mys framför tv:n innan tolvslaget som vi ska skåla in med Pommac. Får se om vi beger oss ner på stan för att kika på raketerna eller om vi stannar hemma och kikar härifrån.


Förra året gick det bra när det gällde Demon och raketer. Det ska bli spännande att se hur han reagerar. Hoppas han är lika lugn i år!


Pyret har bökat runt väldigt lite de senaste 2 dagarna. Kan känna lite när jag sitter, men ligger jag ner är det inte längre samma starka sparkar som det varit förut. Blir nästan orolig, men samtidigt är det ju säkert helt normalt.. Kommer h*n inte igång med sina sparkar imorn eller så får jag nog ringa och höra iallfall.. Antar att det är bättre att göra en koll för mycket än för lite! Hoppas iallafall att allt är ok därinne!

Av Malin Lindgren - 31 december 2011 10:53

Sista dagen på detta år och med säkerhet kommer 2012 bli det bästa året någonsin!


Idag har vi inget särskilt inplanerat. Kanske åker förbi Gnarp en sväng under dagen, men sedan vet vi inte. Vi får se helt enkelt!Ganska skönt att inte ha något inplanerat. Blir förmodligen lite god mat och för mycket gotta..


Nu vill Demon gå på promenad och jag vill ha frukost i magen! Fil och flingor är nya begäret! Så gott! A-fil ska det vara! Sedan kanske en rostad macka med leverpastej. Bra gott det också!

Av Malin Lindgren - 30 december 2011 23:43

Nyss hemkommen från bio. Filmen var väl ok, den gick att se. Fattas mycket i handlingen om man jämför med svenska versionen. Kändes lite som en dålig kopia fast på engelska. Lång var den dessutom, vilket mina fogar återigen inte tyckte var särskilt roligt. Så nu ska jag slå omkull mig på soffan och vila rumpan lite.


Imorn händer nog inget speciellt för vår del. Känns ok det också. Kan vara mysigt att bara vara hemma också, och bara vara! Men vem vet, det kanske dyker upp något! Vi är öppna för förslag!


Nu ska jag drömma sött om vår barnvagn! Längtar så tills vi får klämma och känna på VÅR vagn, och tills pyret tittar ut och vi får ta premiärturen! Älskade unge!  


    

Gos-Demon som ligger skönt på "mammsens" sida i sängen!

Av Malin Lindgren - 30 december 2011 17:02

Nu är det gjort! Nu har vi bestämt oss! JAG HAR FÅTT DRÖMVAGNEN!! Det blir en Emmaljunga Citycross med tillhörande quadrolift och matchande skötväska! Färgen blev den underbart vackra brown flowers!

        

Det känns så underbart skönt att den är beställd! Nu är de dyraste inköpen fixade så nu kan du växa på dig pyret och sedan komma ut till oss!  

Dyrt, visst. Men man kan nästan räkna helt med att denna vagn kommer vi kunna ha även till framtida syskon! Dessutom kom vi undan billigare än vi trott, och vi fick skötväskan på köpet!

Quadroliften är superbra då man när barnet är 6 månader och kan använda sittdelen på vagnen kan använda den som åkpåse! Teddy-tyget inuti går även att ta bort och använda som sittdyna. Det är kanon!

Känner mig iallafall supernöjd över att vi läste på ordentligt om vagnen vi tänkte köpa först, crescent classic-11. Den fick ju uruselt betyg, bara 2/10! Många skrev att vagnen blev skev i ramen efter 3 månader m.m och emmaljunga är välkänt och har bra kvalitet! KÄNNS SUPER!!


Nu inväntas mor och bror. Maten idag blir pasta med nån typ av ost och skinksås när dom kommer. Hungrig är jag nu, efter min lilla städrunda här hemma! Dessutom gillade fogarna visst inte att jag kröp på golvet och dammsög under soffan och sängen.. Det får bli ordning på dessa fogar efter helgen!



Bjuder på en halvtaskig bild på magen och min bola som jag lyckades ta igår, v.22+2 Ska fixa lite bättre bilder. Tur att Demon är söt i bakgrunden iallafall!


Nu lite plugg innan besöket anländer! Sedan mat och biomys med massor av gotta med de bästa!   

Av Malin Lindgren - 30 december 2011 12:55

Det blir bio ikväll, The girl with the dragon tattoo blir det. Mysigt!


Nu måste jag dra en snabb runda med snabeldraken.. Hemskt vad dammit det är här hemma.. Ska även försöka få till någon magbild, får be hjärtat om hjälp. Det är svårare än vad jag trodde att få till bra bilder! 

Också ska vi iväg och kika lite på barnvagnar.. Nu står valet mellan Emmaljunga citycross och Edge duo combi.. Men vill känna och klämma och helst veta vilka skillnader det är mellan dem innan vi bestämmer oss helt. Lite så..




Av Malin Lindgren - 30 december 2011 09:47

Försöker få liv i mannen som fortfarande sover. Mamma och bror ska på bio ikväll och nu vill jag veta om han också vill gå så vi kan reservera platser.. Men att få upp honom är allt annat än lätt.. Otroligt hur man kan sova som han gör!


Av Malin Lindgren - 29 december 2011 21:37

Ingen nytta har blivit gjord här hemma idag. Har foglossning tack vare att jag jobbade igår. Konstigt egentligen, för så mycket rörde jag mig inte igår. Men foppatofflor och den långa korridoren på BB gör väl sitt. Men jag vägrar att inte jobba! Har lagt mig tillgänglig t.o.m april så får väl se hur mycket jag får jobba! Det behövs iallafall!


Ringde barnmorskan idag men det verkar som att hon var ledig eller nåt, hon ringde iallafall inte upp. Så imorn funderar jag på att ringa receptionen och höra lite om foglossningsbälten och till vem man ska vända sig då. Eller så får jag bita ihop över helgen och ta det till veckan. Behöver ju inte anstränga mig så mycket nu i helgen iallafall. Får undvika högklackat och foppatofflor!


Bebis sprattlar där inne och det är så mysigt! Idag har h*n legat på höger sida om naveln, det blir en stor, hård knöl där h*n ligger. Och några helomvändningar har vi också gjort så det känns som att livmodern ska spricka! Du börjar bli stor nu, grynet!

När jag sitter upp och lite, lite framåtlutad kör h*n igång och sprattlar precis ovanför blygdbenet. Det känns så ytligt, det känns som att det killas i huden utanpå! Det är så underbart!   


Nu ska jag ta lite kvällsfika och krypa ner i soffan en stund. Kanske gör jag något patientfall också, beror på humöret!   

Presentation


Malin, 21 år, studerar till sjuksköterska. Bor i Hudiksvall med min sambo J och våran hund. Vi väntar vårat första barn, beräknat att titta ut den 30/4-12. Skriver om graviditeten och allt runt omkring. Trevlig läsning!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards