Alla inlägg under februari 2012

Av Malin Lindgren - 29 februari 2012 17:54

Nu har vi varit på shoppingrunda, jag och mitt hjärta! Det blev ny BH och nya trosor, ett par skor (Nike kängor, tidigare pris 1000 - nu 300, överkomligt!) och ett par Nike mjukisbyxor då mina fina jeans sprack idag.. Hade ju bara dessa jeans också, och att köpa nya jeans för den korta tid som är kvar känns onödigt..? Så då slog jag till på ett par mjukisar som jag kan ha både före och efter förlossning! :)


Var dessutom på sjukhusbiblioteket och letade lite kurslitteratur. Ingen av de böcker jag behövde fanns, men hittade några andra som också kan vara relevanta! Så nu ska jag läsa lite om positivism och hermeneutik!

Dessutom slank det ner både en och annan förlossningsbok. Känns som att det är dax att börja läsa lite. Vill läsa speciellt om avslappningsmetoder då jag tror att om kroppen bara är avslappnad så sköter resten sig självt! Om man låter kroppen och livmodern jobba ostört utan spänningar så går det nog fortare och smidigare! Det är min ideologi! Och att jag inte kan bestämma innan hur det ska gå till!


Nu ska jag slappa i soffan tillsammans med dessa böcker innan jag dammsuger en snabbis och sedan sätter mig och skriver på detta arbete!

Imorgon blir det åter en dag på CUL. Och på fredag har jag planerat att arbetet ska vara klart så jag kan mejla det då. Inlämning är på söndag, men vill ha helgen pluggfri! Det behöver min kropp nu, om jag ska orka plugga ända till januari!



Av Malin Lindgren - 28 februari 2012 20:02

Dagen började med en rejäl sovmorgon. Jag vet inte vad som hänt på sistone, har inte kunnat sova ordentligt och sovmorgon var det bara att drömma om! Jag vaknade alltid till vid senast åtta tiden och sedan kunde jag inte somna om. Drygt, då jag ALLTID kunnat sova till framåt elva utan problem! Men imorse, då vaknade jag först klockan tio! :) Och skönt var det!

Steg upp och förflyttade mig till soffan där jag intog lite frukost och tittade lite på tv. Därefter kom plugg-ångesten och smög så jag satte mig för att titta på de inspelade föreläsningarna jag skule tittat på igår. Tråkigt och jag vet inte om jag blev såå mycket klokare. Hoppas det lossnar lite imorgon då jag ska sitta tillsammans med 2 andra flickor och vi ska knåpa på denna individuella uppgift..


Och nu på kvällen fick jag ett städryck så nu är det rent och fint här hemma! Julduken och gardinerna i vardagsrummet är nu utbytta mot lite mer passande färger och jag har tänt ljus. En varm dusch och sedan mys i soffan till BigBrother och krypa ner i en renbäddad säng med den jag älskar! <3 Ren kärlek! ;)


Nu till duschen och sedan tv-myset! Har lite fruktcocktail och glass att smaska på dessutom!


V.31+0 idag (V.32!!) Nu får tiden speeda förbi så vi får träffa dig snart Pyret!! Längtar nu!!

Magbilder får ni senare.. När jag orkat ta några! ;)

Av Malin Lindgren - 25 februari 2012 16:46

Lördag och vi har inte gjort någon större nytta idag! Skönt, jag jobbar ju ändå i natt. Men trots att vi inte gjort något alls så har dagen bara susat förbi! Det har gått så fort att jag inte ens hunnit bli hungrig! Jag klev upp vid nio tiden, när Pyret började sparka ner i madrassen.. Sedan gick vi en promenad med vovven, åt frukost och efter det somnade jag en timme på soffan. Välbehövligt, men på tok för lite sömn inför nattjobb. Nu har vi tittat på film och jag börjar känna mig hungrig. Våfflor, det är dagens middag. ^^

Och efter middagen är det dags för en dusch och sedan göra sig klar..


Känner mig trött i kroppen, benen är så tunga och varje rörelse är ett projekt.. Men det är ju ändå inte länge kvar nu.. På tisdag går vi in i v.31+0 (v.32) och då är det bara drygt 9 veckor kvar! Och om ca 6 veckor kan Pyret titta ut, om h*n skulle vilja det! Helt otroligt.. Jag har varit gravid sedan augusti och det är redan februari, snart mars. Tiden har gått sinnessjukt fort! Lite skrämmande nästan! Men snart är du här!   


Nu ska jag röja lite i köket inför middagsbestyren!

Av Malin Lindgren - 24 februari 2012 17:58

Nu drar vi till mamma och bror och smäller i oss lite tacos! Ska inhandla massa snask också, det är ju faktiskt fredag!!


Sen får man ju absolut inte missa BigBrother ikväll! (:

Av Malin Lindgren - 24 februari 2012 10:24

Äntligen fredag! Jag är ledig idag, har inget speciellt inbokat men det är känslan av fredagar som är så härlig! (:


Jag ska kika på en föreläsning idag tänkte jag och kanske googla orden hermeneutik och positivism. Hoppas få lite "förstånd" för vad de betyder inför kommande uppgift.

Sedan vet jag inte vad som händer. Handla lite iallafall, ikväll ska här bli fredagsmys!

Mitt sockerbegär igår avslutades med att älskling gjorde chokladpudding. (; Jag blir så bortskämd!


Nu ska jag ta Demon på en liten promenad innan frukost!

...

Av Malin Lindgren - 23 februari 2012 18:57

Examinationen gick bra, tror jag iallafall! Vi får resultaten imorn, men det kändes iallfall inte helt åt helsike.. Nu är vi i princip lediga t.o.m onsdag nästa vecka då jag ska sitta tillsammans med två klasskamrater och skriva lite på en uppgift. Mycket ledig tid i denna kurs! Känns konstigt, som att man missar något!


Imorgon får man pengar, dock försvinner dom alltdig lika fort som dom kommit in..

Lördag jobbar jag natt på BB/Förl.


Så himla sötsugen just nu att jag springer i skafferiet och letar efter något gott, men vi har inget! :( Får nöja mig med en blodapelsin eller nåt.. Usch vad jobbigt det är! Hoppas det går över snart!


Nu ska jag mysa ner mig i soffan med min underbara, älskade man som verkligen gjort ALLT idag!! Först dammsugit, skurat golven, lagat mat, gjort matlådor och skött Demon! Och jag får så dåligt samvete när jag bara ligger på soffan och inte lyfter ett finger.. Han ska få en ordentlig omgång med rygg-kli ikväll! :)   

Av Malin Lindgren - 23 februari 2012 08:11

Gör mig redo inför den där förbenade muntliga examinationen... Hade gärna sluppit, men ett ont måste!


Taggar även inför läkemedelsräkningnen. Iofs är den inte förrän 17/3, men jag har en plan! ;) Denna gång ska jag bara klara den! Och med min nya taktik så tror jag att det är fullt möjligt! Dags att börja förberedelserna redan nu!


Håll tummarna för att jag klarar mig någorlunda idag!!

Av Malin Lindgren - 22 februari 2012 21:05

Dagen har spenderats på CUL, där vi gick igenom frågorna inför morgondagens muntliga examination. Känns väl sådär, vet att jag kommer bli jätte nervös imorn, och förmodligen glömma alla frågor!! Men jag har gjort mitt bästa!


Hjärtat kom ner på stan lagom till vi slutade så vi gick och spanade på bokrean, letar efter en bok om förlossningar m.m Hittade inget speciellt dock.. Vidare till FK, lämnade arbetsgivarintyget till föräldrapenningen. Väntar nu svar på det så får vi se hur mycket jag får ut.

Det är dock i princip bestämt nu! Jag pratade med högskolan idag och de var VÄLDIGT tillmötesgående och hjälpsamma så jag kan bara inte tacka nej till den möjligheten! Det handlar om en månad efter bebis är född, sedan har vi heela sommaren att mysa på! Så jag kommer fortsätta plugga och blir då klar i januari 2013, precis som planerat!

Såg dock på antagning.nu att jag är struken från kurs 11 (akutsjukvård), men jag antar att det beror på läkemedelsräkningen (som jag planerar att klara den 17/3!!).. Hoppas dock det inte blir några problem där i och med att jag inte är antagen.. Att jag kan få en plats i efterhand.. Får veta imorn, mejlade och frågade! Håll tummarna!!


Vi gick på H&M och Lindex och shoppade loss till bebis och dessutom var vi på Babyproffsen och köpte lyxigaste (och dyraste!) filten! Såg den igår och insåg att jag bara MÅSTE köpa den..

 

Supermjuk och len! Längtar efter att få vira in bebis i denna och bara ligga och mysa på bröstet!   Snart, snart är du här älskling!!


Har dessutom knäppt lite bilder på allt annat vi handlat också, + på tjockis magen med de nya "fina" bristningarna!


   

Sötaste overallen (tunn, bara bomullstyg inuti och teddytyget utanpå, måste bli lagom i april/maj?) ÄLSKAR den lilla svansen på rumpan!


         


Så fina kläder det finns!! Kan knappt hålla mig när jag går in i en butik!!


     

Mina tår är numer osynliga för min del, sålänge jag inte lutar mig framåt (vilket gör att jag riskerar att tippa omkull! ;)


   

Mina fina bristningar.. Men du är helt klart värd det, älskling!   



Alla magbilder är tagna idag, i v.30+1 (V.31).. Tänk, att om bara 7 veckor kan du välja att titta ut utan att det gör någonting! Så underbart att tänka på! Dock får du gärna stanna till 30 april numer, det är så jag och skolan planerat nu förstår du.. ^^


Nu ska jag läsa igenom alla dessa frågor en gång till, sedan blir det kvällsfika (nyponsoppa med mandelbiskvier eller yoghurt) och direkt i säng!

 

Presentation


Malin, 21 år, studerar till sjuksköterska. Bor i Hudiksvall med min sambo J och våran hund. Vi väntar vårat första barn, beräknat att titta ut den 30/4-12. Skriver om graviditeten och allt runt omkring. Trevlig läsning!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7
8
9
10
11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards