Alla inlägg under maj 2011

Av Malin Lindgren - 18 maj 2011 12:48

Sitter och lyssnar på bidragen från Eurovision Song Contest 2011, lite så här i efterhand.. Irlands bidrag, Lipstick, med Jedward var helt klart bäst! Så skön låt och deras framträdande var kanon! Det ser lite ut som att de hällt i sig 47 RedBulls vardera! Tokcoolt! ^^ Kan inte förstå hur dom inte kunde få en bättre placering!? Jag får helt enkelt inte nog! ;) 


Mina p-plåster får mig att äta som en häst! Måste sluta med dom, fattar inte. Helt otroligt! Jag skulle kunna äta hela tiden. Det är inte så jättebra med tanke på våran diet.. :P  Men det är väl bara att ta sig i kragen antar jag! Vi måste köra på stenhårt igen. Lite ändrade livsförhållanden nu då Älsk fått jobb men det är bara att ta tjuren vid hornen. Dessutom är det blodomloppet på måndag som jag höll på att träna upp konditionen inför, det gick inte så bra. Den har ju helt klart blivit bättre än vad den var tidigare, men jag måste omdefiniera mina mål. Så jag återfår den motivation jag hade tidigare! Det bara ska gå! :)



Nej, ett varv i slingan, sedan städa och PLUGGA! Tenta på fredag.. Fy faen..

Av Malin Lindgren - 12 maj 2011 20:34

Imorse hade vi seminarium i farmakologi. Jag trodde det hela skulle klarna efter att man fått diskutera lite och ställa frågor.. Kyss Karlsson.. Det blev snarare luddigare! Så nu måste jag försöka mig på att förstå alla dessa begrepp, vad de innebär blaha blaha inför tentan som är nästa fredag. Dessutom, för att göra det hela lite lättare, har vi läkemedelsräkningen i samma tenta.. Jag kommer inte ens ihåg hur man ställer upp ekvationer och skit!?! Så körd...


Imorn natt blev det jobb som sagt! Trevligt! :)


Ska googla lite farmakologiska begrepp.. Ha Ha..

Av Malin Lindgren - 12 maj 2011 13:37

Hemma. Nu lunch/middag. Sedan plugga. Efter det slappa!


Häjj!

Av Malin Lindgren - 12 maj 2011 08:33

"Imorse vaknade jag, och så var den dagen förstörd"..

"Ny dag, nya möjligheter".. Eller?



Ska ner på CUL för seminarium i Farmakologi. Varför är det alltid så när det gäller Högskolan i Gävle att de kurser som handlar om allt det där viktiga som vi ska kunna när vi är färdiga ssk trycks ihop på ca 2 veckor, och allt oviktiga som forskning m.m tar hela terminer att avsluta? Lite idiotiskt, man tycker att det borde prioriteras? Forskningen är ju typ en jävla hobby man har när man jobbat i 45 år, som de flesta som forskar faktiskt har.. Nej, vi vill bli bra sjuksköterskor när vi blir klara, inte bara ha kunskap i hur man granskar en artikel kritiskt..  


Fick just ett jobb erbjudande! Natt imorn. Men alla pengar som kan fås tas tacksamt emot!

Nästa månad har regeringen tänkt att vi studenter ska campa!:

"Vilka studenter har räkningar m.m i juni månad liksom?!"

"Inga!?"

"Vad bra, då skiter vi i att betala ut studielån och studiestöd i juni!"

"JAA!!"


Life is a Bitch (Hundhona), and then you Die!

Av Malin Lindgren - 10 maj 2011 23:40

Ja kära vänner. Idag har jag inte pluggat så mycket som jag hade önskat. Har dock skrivit ett böne-mejl till kvinnan som har hand om våra praktik platser. Hoppas på att få byta hälsocentral från Ljusdal till någon mer närliggande.. Herregud.. Ok om jag hade körkort.. Eller ja, knappt det. Hur ska man ha råd med bussresa/bensin till Ljusdal 2 ggr om dan, 5 dagar i veckan i 5 veckor?! Jag har inte direkt råd att bo där heller! Förra praktiken vet jag att en uthyreslgh här i Hudik kostade 50 kr dygnet, har för mig att det var dyrare i Ljusdal eftersom man får hyra en stud. lgh som hör till gymnasiet.. Men om vi räknar på 50 kr/dag, 5 dagar/veckan i 5 veckor = 1250:-.. 1250 kronor UTÖVER hyran här hemma på 5000, övriga räkningar 5000, mat minst 3000, HALLÅ!? Det GÅR bara inte.

Blir det så att det är helt omöjligt att byta så får jag nog antingen ta ett lån för att kunna finansiera de där 5 veckorna eller så hoppar jag av och börjar om kurs 6 i Sundsvall senare.. Inte klokt. Jag är hemskt ledsen högskolan i Gävle, men jag går inte i personlig konkurs p.g.a 5 veckors VFU. Såååå viktig tror jag inte primärvårds praktiken är faktiskt... Nu blev jag irriterad..  


Över till något roligare. Fått schema inför sommaren på BB/Förl. Den här sommaren blev det mycket nätter, känns heeelt ok! :) Hoppas nu på att älskling inte jobbar så mycket nätter, vore lite misslyckat då.. Ska snacka med min bror, kanske man kan få hyra in honom privat som hundvakt vissa nätter.. Självklart får han lön för "mödan"! ;) Dessutom kan han spendera en sommar med oss! :) Vad roliga saker vi skulle kunna hitta på! ^^ 


Nu ska jag krypa i säng. Satte mig här enbart för att kolla en sak, vilket jag glömde bort vad det var.. Så jag lägger mig istället. Tänkte försöka komma upp i rimlig tid imorn för en jogging tur i slingan före frukost. Nu är jag nere på -9 kg sedan start (2 månader).. Sakta men säkert, men det går iallafall neråt! ;)

MÅSTE även göra klart seminariefrågorna imorn. FAAN vilka jobbiga frågor. Ångrar att jag missade föreläsningarna nu, men men..

Life is a bitch, and then you die..


Godnatt! 

  

Av Malin Lindgren - 9 maj 2011 17:29
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Malin Lindgren - 7 maj 2011 14:50

Idag är det lördag och jag har blivit tilldelad ett nattpass på BB/Förl. Kul! Känns även skönt att jag får jobba lite då pengarna verkligen behövs just nu. Vi får leva på nudlar den tid som är kvar denna månad. Men men.. Då kanske viktnedgången tar fart ännu mer!


Idag har vi joggat, ätit godis och snart blir det wook till middag! Älsk lagar maten nu. Jag måste försöka slänga mig i soffan el sängen och sova. Får se hur det går. Fast jag blir alltid trött på eftermiddagarna efter joggingturen på morgonen. Har vi motivation nog (vilket vi borde ha efter allt svull både igår och idag) så blir det nog en runda till!

Försöker introducera spår träning åt Demon, någon som har lite tips på hur man kan gå till väga får gärna berätta! :)


Mat var det sedan sova!


Bye!

Av Malin Lindgren - 3 maj 2011 20:23

Eeehm.. Ja, vad har jag gett mig in på? Kände en gnutta ångest krypa fram efter joggingturen alldeles nyss (insåg vilken kass kondis jag har)..:


1. ska gå/jogga blodomploppet den 23 maj. Visst, det är ett tag kvar att bygga kondition, men man vill ju verkligen vara på ungefär samma nivå som de andra topp-fita kursarna i mitt lag.. Prestationsångest?


2. Fick ett SMS från Sussie tidigare. En inbjudan att köra både Kettlebell (1 timme) och Zumba på samma kväll! Torsdag kommer detta äga rum. Välkomna att titta när Malin stupar.. Höll nämligen (helt allvarligt talat) på att dö sist jag var på Kettlebell, och då var passet på enbart en halvtimme... Zumba har jag aldrig provat, men det sägs vara jobbigt.. Vad har jag gett mig in på?!


Iallafall, trots dålig kondis, var kvällens joggingtur väldigt hmmm.. Uppfriskande? Svinkallt, men skönt. Som vanligt! Börjar nu tina upp i fingrarna, nästa gång kör jag med fingervantar!


Hörde själv hur dumt det lät när jag berättade för Jörgen att jag planerar att kliva upp kl 4.30 imorn för att hinna jogga en sväng innan Gävle.. Jag har ångrat mig! ;) Kanske, kanske kör jag ett pass på vardagsrumsgolvet istället.. Lite lätt!


Nu kaffe, sedan tv.

Presentation


Malin, 21 år, studerar till sjuksköterska. Bor i Hudiksvall med min sambo J och våran hund. Vi väntar vårat första barn, beräknat att titta ut den 30/4-12. Skriver om graviditeten och allt runt omkring. Trevlig läsning!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards