Direktlänk till inlägg 10 maj 2011

Tisdag

Av Malin Lindgren - 10 maj 2011 23:40

Ja kära vänner. Idag har jag inte pluggat så mycket som jag hade önskat. Har dock skrivit ett böne-mejl till kvinnan som har hand om våra praktik platser. Hoppas på att få byta hälsocentral från Ljusdal till någon mer närliggande.. Herregud.. Ok om jag hade körkort.. Eller ja, knappt det. Hur ska man ha råd med bussresa/bensin till Ljusdal 2 ggr om dan, 5 dagar i veckan i 5 veckor?! Jag har inte direkt råd att bo där heller! Förra praktiken vet jag att en uthyreslgh här i Hudik kostade 50 kr dygnet, har för mig att det var dyrare i Ljusdal eftersom man får hyra en stud. lgh som hör till gymnasiet.. Men om vi räknar på 50 kr/dag, 5 dagar/veckan i 5 veckor = 1250:-.. 1250 kronor UTÖVER hyran här hemma på 5000, övriga räkningar 5000, mat minst 3000, HALLÅ!? Det GÅR bara inte.

Blir det så att det är helt omöjligt att byta så får jag nog antingen ta ett lån för att kunna finansiera de där 5 veckorna eller så hoppar jag av och börjar om kurs 6 i Sundsvall senare.. Inte klokt. Jag är hemskt ledsen högskolan i Gävle, men jag går inte i personlig konkurs p.g.a 5 veckors VFU. Såååå viktig tror jag inte primärvårds praktiken är faktiskt... Nu blev jag irriterad..  


Över till något roligare. Fått schema inför sommaren på BB/Förl. Den här sommaren blev det mycket nätter, känns heeelt ok! :) Hoppas nu på att älskling inte jobbar så mycket nätter, vore lite misslyckat då.. Ska snacka med min bror, kanske man kan få hyra in honom privat som hundvakt vissa nätter.. Självklart får han lön för "mödan"! ;) Dessutom kan han spendera en sommar med oss! :) Vad roliga saker vi skulle kunna hitta på! ^^ 


Nu ska jag krypa i säng. Satte mig här enbart för att kolla en sak, vilket jag glömde bort vad det var.. Så jag lägger mig istället. Tänkte försöka komma upp i rimlig tid imorn för en jogging tur i slingan före frukost. Nu är jag nere på -9 kg sedan start (2 månader).. Sakta men säkert, men det går iallafall neråt! ;)

MÅSTE även göra klart seminariefrågorna imorn. FAAN vilka jobbiga frågor. Ångrar att jag missade föreläsningarna nu, men men..

Life is a bitch, and then you die..


Godnatt! 

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Lindgren - 9 april 2012 20:21

  Åh vad jag vill ha ut mitt hjärtegryn nu!! 21 dagar kvar!!   ...

Av Malin Lindgren - 8 april 2012 19:43

Då var det typ slut på påsken.. Och ingen påskbebis här inte. På tisdag går vi in i v. 38 (37+0). Då anses bebis vara färdigbakad och är sååå välkommen ut. Men jag har en känsla av att den lill* kommer stanna betydligt längre än så. Men h*n är välk...

Av Malin Lindgren - 22 mars 2012 20:34

Imorse klev jag upp tidigt, 4,45 för att vara exakt, och åkte till Gävle för att närvara på den obligatoriska föreläsningen med Katie Eriksson (vårdteoretiker tjoho..). Kvinnan är översmart! Hennes hjärna måste gå på högvarv heela tiden. Iallafall fa...

Av Malin Lindgren - 20 mars 2012 21:35

Idag har dagen spenderats på CUL, var där mellan hav tio och ett, ca.. Vidare hem och sov på soffan tills det var dags för föräldragrupp klockan fyra.. Dit, hem och åt mat och nu sitter jag här efter att ha jäst ordentligt på soffan efter maten. Pyre...

Av Malin Lindgren - 19 mars 2012 20:45

    Tigerrandig BadBoll! :)       "Kärlekstatueringar"       När jag ändå var igång och bloggade för en gång skull, så tänkte jag att det är lika bra att ta lite bilder.. :P Här är lite färska bilder från v.33+6. Min mage kalla...

Presentation


Malin, 21 år, studerar till sjuksköterska. Bor i Hudiksvall med min sambo J och våran hund. Vi väntar vårat första barn, beräknat att titta ut den 30/4-12. Skriver om graviditeten och allt runt omkring. Trevlig läsning!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards