Alla inlägg under maj 2011

Av Malin Lindgren - 3 maj 2011 13:42

Idag är det 3 maj. :) Och i natt har det snöat. Konstigt.. ;) Lite surt ändå då man för någon vecka sedan kunde gå i bikini om man ville, och så blir det snö liksom. Men det är som det är!


Var till Söderhamn till smärtläkaren igår. Fick bra besked, ingen diagnos dock. Men det verkar vara på bättringsvägen(!?) så nu ska medicinerna försiktigt trappas ut! Längtar ihjäl mig till att bli medicin-fri! Nu är man som en gammal tant med Dosett och 9 tabl på kvällen!! Idag var första dagen på nertrappningsschemat, och det har gått kanon! Än så länge ingen abstinens, men jag antar att den kommer senare! Men det kommer det vara värt!

Fick även en TENS apparat att prova i 3 mån. Körde lite i natt när jag kände att det började göra ont och det verkar hjälpa någorlunda iallafall. Om det är för att man får något annat att tänka på eller grind-teorin (heter det väl, mina kära kursare?!;) är det nog ingen som vet! Men jag ska prova och ge den ett försök!


Det var as kallt imorse. Tänkte först strunta i att springa men tog mig i kragen och Demon i kopplet och traskade iväg. Blåser mindre i skogen så det gick bra ändå och det fick mig att vakna! Tror det gör mycket mot abstinensen att ge sig iväg ut och röra på sig! Jag blev mycket pigg iallafall! ;)

Sedan ner på CUL och gjorde klart ett arbete med kära Ullis, fixade lite ärenden och nu är jag hemma. Har kokat en kanna kaffe och ska ta med mig TENSen och en stoor kopp och mysa ner mig i soffan. TENS apparaten ska ju användas 30min, 2 ggr/dag även om jag inte har panik ont! Så det ska vi göra nu.


Senare drar nog snabeldraken och jag ett varv här hemma och det blir nog även en tur i slingan också! :)

Måste även skriva av mig lite känner jag, så det blir ett låst inlägg lite senare!! Byggt upp lite skit sedan sist!


Ha det bra!

Av Malin Lindgren - 1 maj 2011 14:02

Tiden flyger iväg och jag glömmer liksom bort bloggen lite då och då! Det är mycket som händer nu, och jag hoppas jag ska ta mig i kragen framöver och författa lite mer här i och med det.


Veckan som gått har varit ganska intensiv. Plugg hela veckan, hundkurs i onsdags och grillning både i fredags och igår! Även ute och går/joggar mycket nu, flåsar på ordentligt! Går ut på morgonen före frukost och kör 3 km sedan hem och äter och somnar till en stund på soffan! ;) Har försökt komma ut även en runda på eftermiddagen/kvällen men inte alltid så lätt! :P Antingen är vädret taskigt eller så har vi planerat in t.ex grillkväll! :) Vilka kontraster! Fast vi grillar kyckling/lax och äter sallad/rotfrukter till så det är ju inte så farligt!

Om det inte blir regn blir det en löprunda lite senare också! Så skönt att man kommit igång, och nu jobbar jag med konditionen inför blodomploppet den 23 maj. Kul att ha ett mål! :) Försöker komma på en belöning till det också, om jag klarar det vill säga!


Kära Ullis har gjort klart vårat arbete idag och jag har nu dåligt samvete. Så jag ska sätta mig och tjuvstarta med power pointen istället så blir vi klar tidigt på tisdag! :) Kan vara skönt.


Ska fippla med den nu sedan tror jag att jag ska äta lite fiber-havregrynsgröt med mosade hallon till middag! :) Blev så sugen! Ett ägg på det också kanske! ;)


Hörs senare!

Presentation


Malin, 21 år, studerar till sjuksköterska. Bor i Hudiksvall med min sambo J och våran hund. Vi väntar vårat första barn, beräknat att titta ut den 30/4-12. Skriver om graviditeten och allt runt omkring. Trevlig läsning!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards