Alla inlägg den 29 december 2011

Av Malin Lindgren - 29 december 2011 21:37

Ingen nytta har blivit gjord här hemma idag. Har foglossning tack vare att jag jobbade igår. Konstigt egentligen, för så mycket rörde jag mig inte igår. Men foppatofflor och den långa korridoren på BB gör väl sitt. Men jag vägrar att inte jobba! Har lagt mig tillgänglig t.o.m april så får väl se hur mycket jag får jobba! Det behövs iallafall!


Ringde barnmorskan idag men det verkar som att hon var ledig eller nåt, hon ringde iallafall inte upp. Så imorn funderar jag på att ringa receptionen och höra lite om foglossningsbälten och till vem man ska vända sig då. Eller så får jag bita ihop över helgen och ta det till veckan. Behöver ju inte anstränga mig så mycket nu i helgen iallafall. Får undvika högklackat och foppatofflor!


Bebis sprattlar där inne och det är så mysigt! Idag har h*n legat på höger sida om naveln, det blir en stor, hård knöl där h*n ligger. Och några helomvändningar har vi också gjort så det känns som att livmodern ska spricka! Du börjar bli stor nu, grynet!

När jag sitter upp och lite, lite framåtlutad kör h*n igång och sprattlar precis ovanför blygdbenet. Det känns så ytligt, det känns som att det killas i huden utanpå! Det är så underbart!   


Nu ska jag ta lite kvällsfika och krypa ner i soffan en stund. Kanske gör jag något patientfall också, beror på humöret!   

Av Malin Lindgren - 29 december 2011 09:55

Nu är räkningarna betalda. Fattig blev man som vanligt. Samma visa varje månad!


Igår gick jag ett kvällspass på BB. Mysigt att vara tillbaka! Har inte varit på BB sedan i somras, men man kommer igång rätt snabbt igen!


Idag får vi se vad som händer. Vi har ingenting inplanerat. Funderar över nyårsmat (tips mottages!) och sedan måste jag faktiskt plugga lite. Skulle plugga i förrgår och igår också, men det gick väl sådär. Motivationen tryter nu såhär i slutet av terminen och jullov känns myyycket roligare!


Nu ska jag ta min kopp kaffe(!!), jag blev så sugen, och titta på patient fallen!

Presentation


Malin, 21 år, studerar till sjuksköterska. Bor i Hudiksvall med min sambo J och våran hund. Vi väntar vårat första barn, beräknat att titta ut den 30/4-12. Skriver om graviditeten och allt runt omkring. Trevlig läsning!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards