Alla inlägg den 6 juni 2011

Av Malin Lindgren - 6 juni 2011 21:21

Idag har varit en effektiv dag.. Trots att vi klev upp ca 12,30. ;)


Demon är fortsatt dålig i magen. Idag har han fastat och fått Canicur. Han har inte gjort sitt behov på några timmar nu så det kanske är påväg åt rätt håll? Börjar med skonkost imorn. Ska koka lite ris som han ska få till frukost.. Han är säkert jätte hungrig stackarn, satt och dreglade när vi åt våran lasagne till middag.. :( Får ont i mamma-hjärtat, men om han äter kanske han blir sämre igen. Och det vill vi inte! Det blir inge mer leverpastej iallafall! Den saken är klar! Ska torka lite kyckling istället och prova det som godis!


Har dammsugit och plockat här hemma idag. Nu ska sängen bäddas med nya fräscha sängkläder! Mysigt!


Slarvat mig igenom seminariefrågorna ännu en gång. Men jag har läst boken flera gånger så grejen är den att jag inte har skrivit ner allt på papper. Har det i huvudet istället! ;) Och tusen minneslappar på boken! ^^ Imorn blir det seminarie i Bollnäs. Sedan är det tentamen i: Geriatrik, Pediatrik och Obstetrik och Gynekologi på fredag. SEN ÄR DET SOMMARLOV!! SÅÅÅ välbehövt! Skallen behöver vila från plugg och ångest! Wonderful!


Blev sugen på något sött så jag tror jag ska ta lite jordgubb/smultron yoghurt. :) Sommar!!!


Av Malin Lindgren - 6 juni 2011 00:05

Har nu funderat fram och tillbaka.. Hundkompis till Demon eller inte.. På ett vis känner jag att jag absolut vill ha en hund till. På ett annat känner jag att Demon är så ung än. En ny valp skulle innebära att all uppmärksamhet går till valpen och Demon blir liksom åtsidosatt. Detta vill jag absolut inte!!

Därför, har jag lagt upp en plan! En mycket klokare plan än den jag har i huvudet nu som är lite på tok för spontan!

  • Pengar ska sparas ihop! Det ska finnas tillräckligt för att kunna betala hela summan kontant (för en dvärgpinscher snackar vi 10 000-14 000!) Dessutom ska det finnas en rejäl buffert för att täcka vaccinationer, vet. besök, för att kunna ge ett bra foder m.m m.m
  • Helst ska jag ha körkort!!!
  • Demon bör kastreras innan (inom en snar framtid, helst).
  • m.m
  • m.m

Jag kan lägga upp tusentals orsaker till varför vi inte bör skaffa en ny valp nu, däremot kan jag bara komma på ett fåtal orsaker till varför vi borde göra det. Börjar jag sedan grunna i dessa orsaker inser jag ganska snabbt att dessa är helt och hållet egoistiska. Det blir ju bara positivt för Demon på en punkt, att han får en hundkompis. Sedan blir han ju åtsidosatt för att den nya valpen ska bli rumsren etc, etc.. Varken vi eller Demon är där vi vill vara när det gäller beteende, utveckling m.m Demon har en stor kapacitet och kan göra så mycket och därför vore det fel att hindra hans utveckling bara för att vi ska tillfredsställa vårat behov, en ny bäbis!

Nej. Demon ska få växa upp ifred och får vara vår enda bäbis tills både ekonomin och alla andra ytterligheter är rätt!


Gud vilka vuxenpoäng jag drog in där! Var inte det där moget av mig så säg!? Det blev bra tillslut! ^^ Trots att mitt hjärta brast en smula. Men det slutas ju inte avlas på dvärgpinscher imorn.. Dom finns nog kvar om nåt år! :)


Vi har precis gått nattrundan jag och Demon. Han var lite dålig i magen idag. Hoppas det är bättre imorn. Imorn vill både jag och Demon ut och röra på oss! Hoppas det blir bra väder så vi kan göra det! Kanske vi skulle ta oss en tur bort på gräsplan med löplinan och löpa benen av oss? Eller en tur ner på stan och träna lite på att vistas bland folk. Det är ju för fasen Sveriges nationaldag imorn kom jag på nu! Fast det görs väl ingen större grej av det?..


Att Simon vann Big Brother gjorde ju hela kvällen! Jag ringde till och med och röstade, två gånger!   


Nu ska jag krypa ner i sängen och läsa lite obstetrik och gynekologi.


Puss och Kram!

  



Presentation


Malin, 21 år, studerar till sjuksköterska. Bor i Hudiksvall med min sambo J och våran hund. Vi väntar vårat första barn, beräknat att titta ut den 30/4-12. Skriver om graviditeten och allt runt omkring. Trevlig läsning!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards