Alla inlägg den 7 februari 2012

Av Malin Lindgren - 7 februari 2012 21:29

Idag har bebis varit väldigt slö.. Igår kväll vid elva tiden var det full rulle med riktiga karatesparkar. Inte en enda karatespark har bebis bjudit på under dagen, inte ens på dom tider h*n brukar hålla igång. Orolig blev ju såklart jag och ringde förlossningen och rådfrågade. De tyckte jag skulle komma in så kunde vi iallafall lyssna på hjärtljuden. Kommer dit och visst tickar hjärtat på fint! Efter en stunds CTG-registrering kommer doktorn och frågar om det är ok att vi gör ett ultraljud. Det hade jag inte förväntat mig, men absolut! Han hade även en student med sig så under undersökningen förklarade han hela tiden. Och eftersom jag pluggar till SSK berättade han ju också väldigt ingående för mig vad han såg. När han var nöjd, efter typ en halvtimme, frågade han om det var ok att studenten också provade. Självklart! Hur mysigt är det inte att titta på kärleken där inne!  

JAG fick också prova köra med proben (heter de så btw?!) ;) och såg ett fint hjärta som tickade! Otroligt vad man kan se!!


Alla möjliga defekter man kan väntas upptäcka på ett ultraljud blev uteslutna, likaså oron över att min moderkaka låg långt ner. Den har nu vuxit upp och ultraljudet i v.32 behöver inte bokas!


Allt var iallafall fint, och läkaren påpekade att ett så här utförligt ultraljud gör man ju inte på alla! Men jag var ju en V.I.P patient då jag jobbar extra där då och då, så då ska man ha lite fördelar! ;)  Han viktskattade plutten till 1,1 kg och att jag var i graviditetsvecka 28+1, vilket är  nästan helt korrekt! Är i v.28+0 idag. :)

Nu kan jag slappna av när jag vet att allt står rätt till. H*n hade bara vänt sig in mot ryggraden och sparkade bakåt eller nåt sånt, men nu har jag känt flertalet sparkar senaste timmen.


Åh, älskade lilla plutt! Nu får det bli april snart!!  


Ska knåpa ihop ett inlägg om v.29 också. Och magbild som jag tjatat om så länge ska jag också ta.. Först lite fruktsallad till mig! :)

Mat

Av Malin Lindgren - 7 februari 2012 10:40

Som vanligt sitter jag och funderar på mat. Vill hitta lite inspiration då det just nu bara snurrar samma maträtter vecka ut och vecka in.. Så tråkigt! Jag är ingen duktig kock, så lättlagade maträtter som är svåra att misslyckas med välkomnas! ;)


Ska göra en inköpslista för vad som ska handlas hem nu, sedan blir det promenad med vovven!

Presentation


Malin, 21 år, studerar till sjuksköterska. Bor i Hudiksvall med min sambo J och våran hund. Vi väntar vårat första barn, beräknat att titta ut den 30/4-12. Skriver om graviditeten och allt runt omkring. Trevlig läsning!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7
8
9
10
11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards