Direktlänk till inlägg 22 februari 2012

Onsdags Blogg

Av Malin Lindgren - 22 februari 2012 21:05

Dagen har spenderats på CUL, där vi gick igenom frågorna inför morgondagens muntliga examination. Känns väl sådär, vet att jag kommer bli jätte nervös imorn, och förmodligen glömma alla frågor!! Men jag har gjort mitt bästa!


Hjärtat kom ner på stan lagom till vi slutade så vi gick och spanade på bokrean, letar efter en bok om förlossningar m.m Hittade inget speciellt dock.. Vidare till FK, lämnade arbetsgivarintyget till föräldrapenningen. Väntar nu svar på det så får vi se hur mycket jag får ut.

Det är dock i princip bestämt nu! Jag pratade med högskolan idag och de var VÄLDIGT tillmötesgående och hjälpsamma så jag kan bara inte tacka nej till den möjligheten! Det handlar om en månad efter bebis är född, sedan har vi heela sommaren att mysa på! Så jag kommer fortsätta plugga och blir då klar i januari 2013, precis som planerat!

Såg dock på antagning.nu att jag är struken från kurs 11 (akutsjukvård), men jag antar att det beror på läkemedelsräkningen (som jag planerar att klara den 17/3!!).. Hoppas dock det inte blir några problem där i och med att jag inte är antagen.. Att jag kan få en plats i efterhand.. Får veta imorn, mejlade och frågade! Håll tummarna!!


Vi gick på H&M och Lindex och shoppade loss till bebis och dessutom var vi på Babyproffsen och köpte lyxigaste (och dyraste!) filten! Såg den igår och insåg att jag bara MÅSTE köpa den..

 

Supermjuk och len! Längtar efter att få vira in bebis i denna och bara ligga och mysa på bröstet!   Snart, snart är du här älskling!!


Har dessutom knäppt lite bilder på allt annat vi handlat också, + på tjockis magen med de nya "fina" bristningarna!


   

Sötaste overallen (tunn, bara bomullstyg inuti och teddytyget utanpå, måste bli lagom i april/maj?) ÄLSKAR den lilla svansen på rumpan!


         


Så fina kläder det finns!! Kan knappt hålla mig när jag går in i en butik!!


     

Mina tår är numer osynliga för min del, sålänge jag inte lutar mig framåt (vilket gör att jag riskerar att tippa omkull! ;)


   

Mina fina bristningar.. Men du är helt klart värd det, älskling!   



Alla magbilder är tagna idag, i v.30+1 (V.31).. Tänk, att om bara 7 veckor kan du välja att titta ut utan att det gör någonting! Så underbart att tänka på! Dock får du gärna stanna till 30 april numer, det är så jag och skolan planerat nu förstår du.. ^^


Nu ska jag läsa igenom alla dessa frågor en gång till, sedan blir det kvällsfika (nyponsoppa med mandelbiskvier eller yoghurt) och direkt i säng!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Lindgren - 9 april 2012 20:21

  Åh vad jag vill ha ut mitt hjärtegryn nu!! 21 dagar kvar!!   ...

Av Malin Lindgren - 8 april 2012 19:43

Då var det typ slut på påsken.. Och ingen påskbebis här inte. På tisdag går vi in i v. 38 (37+0). Då anses bebis vara färdigbakad och är sååå välkommen ut. Men jag har en känsla av att den lill* kommer stanna betydligt längre än så. Men h*n är välk...

Av Malin Lindgren - 22 mars 2012 20:34

Imorse klev jag upp tidigt, 4,45 för att vara exakt, och åkte till Gävle för att närvara på den obligatoriska föreläsningen med Katie Eriksson (vårdteoretiker tjoho..). Kvinnan är översmart! Hennes hjärna måste gå på högvarv heela tiden. Iallafall fa...

Av Malin Lindgren - 20 mars 2012 21:35

Idag har dagen spenderats på CUL, var där mellan hav tio och ett, ca.. Vidare hem och sov på soffan tills det var dags för föräldragrupp klockan fyra.. Dit, hem och åt mat och nu sitter jag här efter att ha jäst ordentligt på soffan efter maten. Pyre...

Av Malin Lindgren - 19 mars 2012 20:45

    Tigerrandig BadBoll! :)       "Kärlekstatueringar"       När jag ändå var igång och bloggade för en gång skull, så tänkte jag att det är lika bra att ta lite bilder.. :P Här är lite färska bilder från v.33+6. Min mage kalla...

Presentation


Malin, 21 år, studerar till sjuksköterska. Bor i Hudiksvall med min sambo J och våran hund. Vi väntar vårat första barn, beräknat att titta ut den 30/4-12. Skriver om graviditeten och allt runt omkring. Trevlig läsning!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7
8
9
10
11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards