Alla inlägg den 1 januari 2012

Av Malin Lindgren - 1 januari 2012 19:23

Patientfallen är nu någorlunda gjorda inför morgondagens och tisdagens seminarier. Jag har inte den största motivationen att plugga just nu! Kunde jag och om jag visste att jag skulle få jobba extra fram till april, då skulle jag ta ett studieuppehåll nu! Men det är ju svårt när man bara är timvik. Ganska sällan det fattas folk på BB.. Men jag gör så gott jag orkar just nu, vill iallafall bli godkänd på denna tentan så jag slipper ha även den i rest sen. Läkemedelsräkningen planerar jag att klara den 11/2.. Får väl se hur det går..


Nu ska jag mysa ner mig i soffan och se på tv. Tyckte jag åt middag för bara någon timme sedan, men Pyret gör mig vrålhungrig hela tiden! Kanske blir det en tallrik fil och flingor till kvällsfika!


Av Malin Lindgren - 1 januari 2012 14:17

Sista dagen på detta "jullov".. Nu måste patientfallen göras klart inför de närmsta två dagarnas seminarier.. Hade väldigt gärna varit ledig liite längre, men det här är väl den hårda verkligheten.


Hoppas att försäkringskassan hör av sig till veckan så vi kan gå igenom lite information angående mammapenning m.m Vet inte hur mycket jag kommer få, har inte förstått riktigt hur man räknar och vet dessutom inte vilken inkomst jag hade under 2009, året innan jag började plugga till sjuksköterska.. Jag jobbade några månader på öron-näsa-hals klinik och på gynavdelning. Första halvåret gick jag gymnasiet.. Ja.. Krångligt det här. Men jag hoppas jag får lite mer än lägsta ersättningen iallafall!

Sedan får ju barnmorskan väldigt gärna ringa upp också så jag får veta datum för nästa besök och möjligheterna till hjälp mot foglossningen!


Nu till patientfallen i neurologi och rörelseapparaten!


Av Malin Lindgren - 1 januari 2012 00:36

Då var det nya året inskålat, besöket har åkt hem och vovven har lugnat ner sig lite efter kvällen dunder och brak..


Det blev god mat, Buzz-spel och mycket snask! Och lite sparkar från bebis. Blivande mormor fick en omgång! Lite bilder fick jag också till. Är inte van att ha en kamera så den blir lätt bortglömd, men kom iallafall ihåg den strax innan tolvslaget! Här kommer några bilder!


 

Glömt att visa bilderna på Pyret som vi ramat in och satt ovanför sängen!   


 

Mamma och Bror Emil.. Fråga mig inte..


 

Mamma "Sänker en Bubbla" som mormor brukar säga, med stockholms dialekt! ;) Ett facebook spel för er som inte förstog det.. 


Emil somnade på soffan, och precis när jag ska ta kortet kommer Demon och smyger förbi!


 

Klockan närmar sig tolv och vi beger oss ut på balkongen för att skåla i Pommac!


   

Hmm.. Mycket svåröppnad Pommac flaska tydligen.. Tror klockan är några minuter över tolvslaget här..


 

Frustration och panik över att vi missat tolvslaget utbryter, älskling tar initiativet att använda hjälpmedel.


 

Så ja!



   

GOTT NYTT ÅR!


 

Stackars Demon kryper undan när det smäller..

Nästa år firas nyår hos mamma i skogen där ingen skjuter raketer!

Nästa år har vi även en plutt hos oss! Åh vad jag längtar!


2012 kommer nog bli ett bra år! Våran älskade bebis kommer till oss i april/maj (BF 30 april..) så det blir en mysig jul och ett mysigt nyår!


Nu tackar vi 2011 och lägger oss på soffan en stund, jag och Demon, innan vi förflyttar oss till sängen!

Godnatt!

Presentation


Malin, 21 år, studerar till sjuksköterska. Bor i Hudiksvall med min sambo J och våran hund. Vi väntar vårat första barn, beräknat att titta ut den 30/4-12. Skriver om graviditeten och allt runt omkring. Trevlig läsning!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards