Alla inlägg den 12 januari 2012

Av Malin Lindgren - 12 januari 2012 23:11

Åh, just ja. Mätte omfånget runt magen förut och kan berätta att den inte krympt direkt!


Sist jag mätte magen strax innan graviditeten hade jag gått ner 10 kg, och jag tror det låg runt 93 cm eller något liknande, kanske 92 t.om Idag mätte jag igen och nu är det 116! Oj oj! Nu när jag sitter ner blir det en tydlig kula som tar i skrivbordskanten. Men när jag tänker efter kommer jag inte ihåg hur det var innan, jag minns inte hur det kändes att se sina fötter. c(: Som att jag alltid har haft 116 cm i bukomfång! Det är t.o.m svårt att föreställa sig hur det kommer kännas när kulan är borta! Konstigt det där..


Knepigt också hur jag vissa dagar kan känna mig super gravid och tycka att jag har världens finaste bebisbula medan jag andra dagar känner mig mest fet och tjock! Som att det inte syns att jag är gravid, utan nu kommer folk tro att jag bara är tjock! Men det är väl det som kallas för hormoner antar jag! ;)


NattSvammel.se c(:

Av Malin Lindgren - 12 januari 2012 21:15

Jag vet, helkass update! Men, har liksom inget att skriva om idag. Så tänkte berätta att vi iallfall lever!


Kan ju berätta att vi blev klart godkända på redovisningen idag! Skönt, då har vi inget som släpar när vi ska göra tentan om en vecka och nu kan man börja fokusera på riktigt!

Så efter nervositeten imorse blev jag toktrött och tvärsomnade på soffan när jag kom hem idag! Imorn tänkte jag börja på lite med att läsa om alla typ 20 (!) sjukdomar inför tentan. Symtom, diagnos, patofysiologi m.m Otroligt vad dom kan mätta en tenta! Det går inte att få in så mycket mer vid ett och samma tillfälle! Det blir till att plugga inför och sedan be till högre makter att det går vägen så man slipper omtenta!! Vill inte hålla på och släpa med fler grejer, det räcker gott och väl med läkemedelsräkningen!


Nu blir det lite kvällsfika och sedan ska jag nog krypa i säng! Imorgon tar jag och pyret en ordentlig sovmorgon!!    

Presentation


Malin, 21 år, studerar till sjuksköterska. Bor i Hudiksvall med min sambo J och våran hund. Vi väntar vårat första barn, beräknat att titta ut den 30/4-12. Skriver om graviditeten och allt runt omkring. Trevlig läsning!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards