Alla inlägg den 9 januari 2012

Av Malin Lindgren - 9 januari 2012 20:23

Idag var vi till barnmorskan för första gången sedan inskrivningen i typ v.8 eller nåt! Pratade om att det är dags för mig att börja äta järntabletter, trodde jag skulle slippa. Tyckte mig ha ett ganska bra HB på hela 134 sist vi var där, men tydligen är det i förebyggande syfte.

Hjärtljuden fick vi också höra, åh vad underbart det var! Hela 152 slag/min! Vilken känsla att äntligen få höra pyret!




 



Sf-måttet var 24 cm, v.23+6 (Se bilden) 

Blodsockret låg på 3,8 om jag inte minns fel, helt ok!


Nu ska jag hoppa in i duschen, imorgon blir det en heldag i Bollnäs igen.. Hade gärna varit ledig!


Av Malin Lindgren - 9 januari 2012 10:39

Imorse blev vi väckta av att dom håller på att borra/bila (ja, någonting) i betongen här hemma.. Mycket trevligt ljud! Man vaknade iallafall.. Dom ska hålla på med detta t.o.m den 14/1.. Skoj.. Det låter som att dom håller på att borra sig igenom betongväggen i sovrummet, som om dom kommer titta igenom när som helst. Jag som måste plugga. Inte så lyckat, men är bara att bita ihop. Har öronproppar att plugga igen med om det skulle behövas!


Snart dags för barnmorskebesök nr 1 efter inskrivningen! Spännande! Hoppas på att få lyssna på hjärtat och mäta magen! Myspys!

Vi ska också besikta om bilen, hoppas den går igenom! Tar nog en kaffe hos finaste Filippa också, längesedan nu!  


Nu ner med näsan i skolböckerna innan dagens bravader! 

Presentation


Malin, 21 år, studerar till sjuksköterska. Bor i Hudiksvall med min sambo J och våran hund. Vi väntar vårat första barn, beräknat att titta ut den 30/4-12. Skriver om graviditeten och allt runt omkring. Trevlig läsning!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards