Alla inlägg den 23 januari 2012

...

Av Malin Lindgren - 23 januari 2012 22:40

Jag har lyst med min frånvaro! Eller vad man nu brukar säga..

Jag har idag varit i Gävle HELA dagen, shoppat kläder (vilket inte var så jävla roligt, se nedan..) och sedan haft föreläsning om.. Om.. Ja, det är ju bra att jag inte ens kommer ihåg vad dom föreläste om.. Det var något snack om omvårdnadsteoretiker hit och sedan evidensbaserad forskning dit.. MYCKET intressant, myyyyycket intressant. Vi skippade t.o.m sista föreläsningen för att slippa komma hem vid åtta tiden ikväll, nu var vi istället hemma vid halv sju. Det var ju trevligt.


Appropå att handla kläder, just Mammakläder, på H&M. GÖR INTE DET! Jag tittade på ett par jeans. Provade storlek 44, satt ok. Lite tight, men ja, dom gick ju på..

Räknade snabbt ut i mitt lilla huvud att jag, Malin Lindgren, inte direkt kommer gå ner 3-4 kg i vikt den närmsta tiden så jag slog på stort och köpte ett par i strl 46. Tänkte att helt logiskt MÅSTE jag ju kunna ha dessa! Annars vore det ju mycket märkligt! Så jag skippar provrummet och ställer mig i kassan. Skrattar tyst för mig själv. Betalar 500 jävla spänn och sätter mig på tåget hem. GRYMT NÖJD! Väl hemma är jag som ett barn på julafton som ivrigt vill prova sina nya presenter. Vill ju visa min älskling vad fina kläder jag köpt! Vilken fin, gravid flickvän han får nu!!

Av med byxorna, som är ett par i samma modell (strl 44) som de nya i strl 46, och in fort med fötterna i benen. Drar, drar, draaaaaaaaar upp dom till knäna. Det tar stopp.. Gapar. Chockas. Gråter (nästan) en skvätt. Blir arg, sliter av mig byx-helvetena och slänger tillbaka dom i H&M kassen.. JÄVLA APSKIT VAD FEEEEEET JAG MÅSTE HA BLIVIT!!!

Dampar lös i köket. Tar på de andra byxorna (även de i strl 46, men dom kan jag ju iallafall ha!!!!) och på med linnet jag köpte, i strl XL.. PÅ TOK FÖR STORT! Ojämna jävla människor som måste vara modeller för H&M?!

Mölar ner kvittot i kassen inför morgondagens återbesök på H&M i Gävle... Får man ersättning för sveda och värk av H&M?


Nu måste jag krypa ner i min sköna säng och vila min trötta kropp inför morgondagens tidiga morgon. Klockan 05.00 ringer klockan. Trevligare kan man ju ha en tisdag morgon!?

Presentation


Malin, 21 år, studerar till sjuksköterska. Bor i Hudiksvall med min sambo J och våran hund. Vi väntar vårat första barn, beräknat att titta ut den 30/4-12. Skriver om graviditeten och allt runt omkring. Trevlig läsning!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards